Nyáron rengeteg terhelő inger éri bőrünket – legyen szó a napsugárzásról, légkondicionáló gépekről, strandolásról: sós vagy klóros vízről – amelyek a megfelelő ellensúlyozás nélkül károsíthatják bőrünket. Ha nem szeretnénk pigmentfoltokat, korai bőröregedést vagy rosszindulatú bőrelváltozásokat érdemes tudatosan ápolnunk bőrünket.

toner-906142_640

Hol is kezdjük?

Fontos, hogy megfelelően tisztítsuk bőrünket, hiszen a meleg hatására kitágulnak pórusaink, zsírosodhat bőrünk és fokozottan izzadunk. Ezek a reakciók tökéletes táptalajt nyújtanak a levegőben található por megtapadásának vagy különböző kórokozók elszaporodásának.

A mindennapi zuhanyzás mellett érdemes arcunk tisztítására az átlagosnál nagyobb gondot fordítanunk a bőrtípusunknak megfelelő arctisztító tonikok, lemosók használatával és elkerülni (bár ez mindig igaz) a sminkben való elalvást.  Ide kattinthatsz az eMAG-on található tusfürdőkért, arctiszítókért és izzadsággátlókért

Figyeljünk bőrünk hidratálására!

A klímahasználat vagy a sós/klóros víz bőrünk kiszáradásához vezethet. Érdemes vizes alapú, könnyű arckrémeket használnunk, amelyek nem tömítik el pórusainkat.

A bőr hidratálása legyen mindennapi rutinunk része úgy éjjel, mint nappal.  Testápoló- és arckrémeinkzül biztos megtalálod a neked valót.

VÍZ, VÍZ, VÍZ!mineral-water-1532300_1280

Ne gondoljuk, hogy a bőrápoló készítmények elegendők bőrünk megfelelő hidratáltságához. Az első lépés legyen, hogy minden nap testsúlyunknak és életmódunknak megfelelő mennyiségű vizet fogyasztunk. Általában 1,5-2l (nagy melegben 3l) víz fogyasztását ajánlják naponta.

Védjük bőrünket napozáskor!

Bőrünk optimális esetben barnulásával természetesen védekezik az erős napfény ellen, ilyenkor melanin képződik, amely korlátozottan képes megszűrni a veszélyes UV sugarakat. Napozáskor ugyanis közvetlenül éri bőrünket a káros UV-A és UV-B sugárzás, amely mélyen hatol a hámszövetbe. A túlzott, illetve védelem nélküli napozás rövid távon leégéshez és hámláshoz, hosszú távon akár rákos elváltozásokhoz vezethet. Az eMAG-on is beszerezheted a tökéletes napvédő terméket.

Fontos tehát, hogy bőrtípusunknak megfelelő faktorszámú napvédő termékeket használjunk a nap által ért bőrfelületeken, az arcon és ajkakon is!

A termékeken található SPF (Sun Protector Factor) az UV-B sugárzás elleni védelmet mutatja, pontosabban, hogy meddig lehetünk a napon, ha használjuk a terméket. Ha például a termék nélkül 10 perc alatt égünk le, egy 20-as faktorú készítménnyel ez 200 perc lenne. Sajnos az UV-A sugárzás védelmének erőssége nincs ilyen pontosan feltüntetve, többnyire egy piros körrel bekerített „UV-A” feliratot láthatunk, amely harmad akkora védelmet jelöl, mint az UV-B sugárzáshoz társított szám. Napozás közben 2-3 óránként kenjük be újra testünket, és lehetőség szerint mindig vízálló fényvédőt válasszunk! A gyermekek bőrére kétszer olyan figyelemmel legyünk, hiszen az ő bőrük még vékonyabb és kevésbé ellenálló a káros sugárzásokkal szemben.

Általános tanács, hogy délelőtt 11 és délután 3 között kerüljük a közvetlen napsugárzást és menjünk árnyékba vagy félárnyékba.

Napozás után bőrünk egészsége, illetve barnaságunk megtartása érdekében zuhanyozzunk és használjunk napozás utáni, hidratáló készítményeket, főleg ha a napozás sós/klóros vízben való fürdőzéssel társult. -napozas utani termekek

young-woman-1745173_640Mit tehetünk még?

Fogyasszunk friss zöldséget és gyümölcsöt, hiszen ezek folyadékot és ásványi anyagokat tartalmaznak, amelyeket izzadás során elveszítünk.

Igyunk egyenletesen a nap folyamán elosztva 1,2-2l vizet (testsúly és életmód függvényében)

Ne a tervezett strandolás napján szőrtelenítsünk, inkább előtte való nap. A gyantázás, epilálás után a meleg hatására lassabban áll helyre bőrünk és piros, kiütésszerű pöttyök jelenhetnek meg. -szortelenito cuccok

Ne tetováltassunk, kerüljük a mélyhámlasztó kezeléseket, plasztikai műtéteket, mert hegesedéshez vezethetnek, illetve a bőr a mikrosérülések helyén pigmentálódhat.

Hosszabb, túlzott napozás esetén az erős smink lefolyik, bőrirritációt okoz, elősegíti a bőr öregedését, allergiát okozhat, ezért érdemes inkább visszafogottan nyúlni a sminkestáskához.

Hajunkat is megviselik a káros UV-sugarak, használhatunk olyan hajápoló készítményeket, amelyek UV-szűrőt tartalmaznak.

Ha napallergiánk van, válasszunk megfelelő lenge-takaró ruházatot.

Figyeljünk milyen gyógyszereket szedünk, mert valamelyik fényérzékenységet okozhat.

Szemünk védelme

Akárcsak a bőrünk szemünk épp olyan védtelen a káros UV sugárzással szemben, de az esetleges elváltozások csak időskorban jelentkeznek. Fontos megelőznünk a megfelelő napszemüveg használatával a súlyosabb következményeket. Ezen kívül a légkondicionált helységekben gyakran kiszáradhat a szemünk és irritációt érezhetünk, ezt műkönnyel tudjuk a legjobban kezelni.

Otthonunkat, kertünket alakítsuk időjárásnak megfelelően!

Érdemes gondolnunk arra, hogy kertünkben is le tudjuk hűteni magunkat és nem feltétlen a kerti slaggal, hiszen ez nem mindig tökéletes megoldás.

Válasszunk megfelelő napernyőt vagy olyan kerti bútorokat, amik már tartalmaznak megoldást a nap ellen!

Ültessünk olyan növényeket, amelyek hűsítő árnyékot adnak!

Egy medence vagy a kerti zuhany igazi felüdülést nyújthat a hőségben és külön szórakozás lehet csöppségeink számára is.

Egy szó, mint száz: legyünk tudatosak és védjük magunkat a hőség ellen!