Felhasználói vélemények:

Forgalmazza: MegleplekBolt

Hasonló termékek

Leírás

A KUBB egy rendkívül közösségépítő játék, amit az is mutat, hogy akár 12 személy is játszhat egy menetben. Nem kellenek hozzá különleges feltételek, csak egy viszonylag egyenletes 8 x 5 méteres terület – lehetőleg ne köves legyen, a fa sérülékenysége miatt – egy Kubb felszerelés, társaság és már indulhat is a játék. A készlet tartalma: - 10 db kubb - 1 db király - 4 db pálya kijelölő pálca - 6 db dobófa Mérjük ki a területet, a rövidebbik oldalra fognak felállításra kerülni a kubbok, a pálya közepére pedig a király. A pályakijelölő pálcák segítségével kijelölt területen belül fog folyni a játék. Az alapvonalra felállított kubbokat alapvonali kubboknak nevezzük, a játék során a mezőny részbe kerülőket pedig mezőny kubboknak fogjuk hívni. Nézzük akkor a pályánkat: Az alapvonalon a Kubbokat úgy állítsuk fel, hogy a pálya jelölő pálcától 30 centit hagyjunk ki, ez pontosan 1 dobófa távolság, ezt a távolságot kell majd akkor is használnunk, amikor az ellenfél kettős hibáját követően mi állíthatjuk kedvünk szerinti helyre a hibás kubbot. A jelen leírt szabályoktól közös megegyezés alapján természetesen eltérhetünk, de ezt vegyük kiinduló pontnak! Fontos! A szabályos dobást lentről indítjuk és a dobófának egyenes vonalban kell repülnie. Foroghat, de csak a hosszanti tengelye körül! A csapatok sorakozzanak fel az alapvonal mellett. A csapatok létszáma nincsen meghatározva a lényeg, hogy maximum hat dobásunk lehet, ezt kell beosztani. Ki kezdje a játékot? A legegyszerűbb módja az eldöntésnek, hogy kijelölünk mindkét csapatból 1-1 személyt, akik 1-1 dobófával megpróbálnak legközelebb dobni a középen álló királyhoz, úgy azt ne döntsék fel. Aki közelebb dobott, annak a csapata fogja kezdeni a játékot. A cél, hogy ledöntsük az ellenfél kubbjait, majd pedig a királyt is, amire ha minden dobásunk pontos akkor egy menetben is lehetőségünk lenne, azonban az első körben a királyra csak 2 dobófa megléte esetén lehet dobni! Első körben a kezdő csapat – esetünkben nevezzük „A” csapatnak - megpróbálja ledönteni az ellenfél alapvonali kubbjait. A ledöntött kubbokat „ B” csapat átdobja „ A” csapat térfelére, majd a 6 dobófával megkezdi a támadást! FONTOS, hogy az átdobott kubboknak mindig az ellenfél térfelén kell lenniük és a pályát sem hagyhatják el, ugyanis ez hibát jelent! Az átdobások során egy alkalommal lehet büntetlenül hibázni, második hibánál az ellenfél az átdobott kubbot oda helyezi, ahová ő akarja, de dobófa távolság!Lehetőség van toronyépítésre is!Egyszerre maximum 3 mezőnykubbot egymásra állíthatunk. Ennek a kivitelezése a következő: az átdobandó kubbokat elkezdjük átdobni az ellenfél térfelére, amennyiben úgy dobjuk át őket, hogy a talaj érintése előtt egymást érik, akkor az egymást érintő kubbokból tornyot építhetünk. Ennek a jelentősége abban áll, hogy egy dobófával akár 3 mezőnykubb is ledönthető ezen a módon és több dobásunk marad a többi kubbra és akár a királyra is! A tornyot mindig az alapot képező kubbra kell felépíteni, annak a végleges helyén.Az átdobott kubbok felállítása: az átdobott kubbokat mindig az ellenfél állíthatja fel, az általa választott talp oldalra.A „B” csapat tehát támad, azonban ők csak azután dönthetik le „A” csapat alapvonali kubbjait, ha már nincsen egyetlen álló mezőnykubb sem! Azonban ha az utolsó álló mezőnykubbot eldöntve a dobófa úgy repül tovább, hogy ledönt egy alapvonali kubbot akkor az bizony érvényes!Az ellenfél a pályán a le nem döntött mezőnykubb vonaláig előre jöhet és onnan támadhat majd! Tehát nem mindegy hová repülnek az átdobott kubbok! A játék pedig így folyik tovább, amíg az egyik csapat végül letarolja az ellenfél teljes mezőnyét és az alapvonalon sem marad már álló kubb és ekkor jöhet a királyra dobás, aminek az eldöntése jelenti a végső győzelmet!Mindez megtörténhet akár néhány perc alatt is, azonban amíg gyakorlatot szerzünk, addig akár hosszú, de vidám és gyorsan elmúló órákig is eltarthat egy menet.Fontos! A királyt menet közben- vagyis van még ledöntendő kubb az ellenfél térfelén – ledöntő csapat viszont veszít! Természetesen van lehetőség közösen előre megegyezett módon saját szabályok bevezetésére is a fenti alapokon felül, így például a pálya méretében is, hiszen a gyakorlatban vannak 4 x 6 és 7 x 10 méteres játékmezők is. Nagyon jó játékot, örömteli időtöltést és kapcsolatépítést kívánunk!

Kompatibilis tartozékok

Részletek

Általános tulajdonságok

Számára FiúkLányok
Életkor +5 év

Gyártó: Q-SPORTS

eMAG.hu törekszik a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére. Olykor, ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban, egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak a gyártók által, vagy hibákat tartalmazhatnak. A weboldalon található kedvezmények, a készlet erejéig érvényesek.

Jól társítható

Értékelések

Legyen Ön az első értékelő

Kattintson a csillagokra a termék értékeléséhez

Másokat az alábbiak is érdekelték...

Ügyfelek kérdései és válaszai

Van kérdése?

Tegyen fel egy kérdést, hogy a felhasználók megválaszolhassák!